sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Eeeeh.. Ravintola-alalla??

No heipä hei! ^^

Tällä hetkellä kirjotan Turusta, kummitätini koneelta. :DD

Eli siis: alotan torstaista. Kaks vikaa tuntia oli kemiaa, mutta koska meijjän ope on paras, me katottiin Pikku-traktoria ja Teletappeja. :'DDDDD

Perjantaina ei ollu koulua, koska oli taksvärkkipäivä, mutta koska tahoin pitää vapaapäivän, siirsin taksvärkin eiliselle, eli lauantaille. ^v^ Ja pitkien aamu-unien jälkeen mut valtas siivousvimma, joten huoneeni sai taas hiukan lisää tilaa. (; Tein saman sillonki ku ootin Lunaa kotiin. :DD No, toivottavasti uusi nukkevauvani saapuu pian, etten ehdi sekottaa huonettani. xD

Eilen, eli lauantaina olin taksvärkissä Turussa kummitätini työpaikalla, Enkeliravintolassa. ♥ Eka shoppasin bussista päästyäni Hansassa ja pikkuhetkisen myös Kop-kolmiossa, mitenikinäsekirjoitetaankaan. Lunalle tuli ostettua pikkutavaraa Hansan Tigeristä jälleen. (: Vaatteita en taaskaan löytänyt, joten jes.. -.- Jäin vielä yön yli tänne Turkuun, joten lähen tässä vielä tänään kotiinpäin. (:

Mutta nyt selostusta mun Turku-sekoilusta, mikä varmaan oli odotettavissa. :DD
Eli, koska en ikinä uskalla puhua vieraille ihmisille paljoo, mun täytyy esim bussikuskin kohalla harkita etukäteen mitä sepustan. ;D No, avainsanat oli: junior, meno-paluulippu, Turkuun. No siis tiettyhän toi "junior" tarkottaa juniorlippua, koska muistaakseni vielä junnuksi luokittaudun, ainakin matkahuollon mukaan. :D No, sanoin "Meno-paluu lippu Turkuun." unohin siis sanoo juniorlipun.. Siitähän ne ongelmat vasta alkokin. :DD Koska se kysy "Minkäs ikänen sä oot?". EI SEN PITÄNY KYSYY MUN IKÄÄ VAAN MINKÄ RYHMÄN LIPPUJUTTUUN LUOKITTAUDUN!!! Menin lukkoon, koska se kysy väärän kysymyksen.. ;___; Olin ihan sekasin, joten vastasin "Junior.. eiku 16." sain ostettua bussilipun ja menin istuun, bussissahan ei tunnetusti oo aamu yheksältä viikonloppusin pahemmin porukkaa, joten mun ja kuskin lisäks paikalla oli vaan yks tyyppi, joka lähti Huittisten pysäkillä pois. Siinä välissä kuljettaja piti tauon, joten jäin yksin bussiin, kuunteleen nightcoree kuulokkeista tietty. ;DD

Lähdöstä oli kulunu vajaa tunti, kun alan taas miettiä, miks sain nuorisolipun enkä juniorlippua. Kunnes tajuan "Ei kettu..! Sanoinks mä sille kuskille olevani 16v??" :DD Olin siis vanhentunut alle tunnissa kaksi vuotta. :D koskaoonaikapro Luojan kiitos, ettei bussissa mun lisäks ollu muita, koska aloin nauraa siä ihan hysteerisesti xD

Sitten ku olin päässy bussista, tavannu kummitädin, se oli lähteny töihin ja mä siis matkasin ihanaan paikkaan: Hansan Tigeriin. ((; Sieltä tuli ostettuu pikkupurkkeja, joissa oli pikkuhelmiä, Lunalle tietty. :3 Jossain välissä menin Arnoldsiin ja myöhemmin Stockmanniin, josta löysin VIHDOIN oikeen huulipunasävyn, jota olin ettiny miljoona vuotta. ♥ No, sen ostettuani seikkailin siellä täällä, kunnes nälkä yllätti ja löysin itseni Hesestä. ^^ Syötyäni kokeilin huulipunaa Hesen vessassa.. olitärkeeinfo Ja lopputulos: manaan huulipunani ylle pahoja, mustia henkiä.. Koska oon niin paras, että en ollu huomannu rakkaassa huulipunassani lukevan, että se oli hiukkasen kiiltävää. DDDDDDDx Nokettuviä, olin tuhlannu 13,50€ vääränlaiseen meikkiin! ;___;

Kuka tahtoo metallinhohtoisen, vaaleenpunasen huulipunan?  :DD noeivaa

Mut sekoilin Hansassa aikani, kunnes tuli vastaan Akateeminen kirjakauppa, olihan siellä pakko käydä, kun mangaakin oli paljon. ouo Tuli ostettua ARKI-sarjasta 1 ja 2 osat, ku ne viä puuttu. ♥  Lukemista bussimatkalle. ♪

Sitten pitikin jo alkaa lähteen Enkeliravintolaa kohti, että saisin taksvärkkini sitten tehtyä. (: Nooooo.. Oon ihan tosissani sitä mieltä, et mua EI sais laittaa kuljeskeleen Turussa ihan yksinäni, koska.. Totanoin ehheh.. ^^' Suojatien kohalla: ylitän siinä huolettomasti tietä ihmetellen, miksein kukaan muu ylittänyt ja miks autoilijat katto vähän pahasti. No, pari metriä liikennevalojen ja suojatien jälkeen facepalmaan keskellä katua "Eiiii oo totta! Noi valothan oli PUNASET MULLE!". Olin kyllä huomannu valojen olevan punaset, mutta ilmeisesti alitajuntani oli taas huijannu mua oikeen antaumuksella, ku olin kai "luullu" et ku jalankulkijoille ja muille on se punanen merkki, jossa ihminen seisoo paikallaan, täytyis ylittää tie. :DDDDDDD

Hajosin taas ihan täysin keskellä kaupunkia, sekä tyhmyyteni että häpeän takia. xD Voin vaan kuvitella autoilijoitte ja muitten jalankulkijoitten ajatusmaailman "Miks toi tyttö kävelee, ku autoille on vihreet..? o.O" tai "Yrittääkö toi tyttö tapattaa ittensä!? O:".

Eli ens kerralla ku mä oon menos Turkuun tai muualle, joku saa luvan tunkee mukaan etten sekoo bussikuskin, Stockmanninn huulipunan ja liikennevalojen kaa. ((;

Lopulta pääsin Enkeliravintolalle, jossa mm. taittelin servettejä, kuivasin astioita, huuhtelin ja laitoin koneeseen lautasia ja vastaavia, täytin vesikannuja sekä kahvipannuja, katoin pöytiä, kannoin jättitermareita ja viinilaseja. Enkä hei rikkonu yhtäkään! :D Mutta joo, tossa nyt pikkutöitä, joita muistan tehneeni. ^^
Tervetuloa Turkuun, Enkeliravintolaan Kauppiaskatu 16. ♥ Siellä on ihanaa suklaakakkua.. *Q*

Ostokset:
WP_000010.jpg
Laatu ois kiva, mut järkkäri kotona ja uus (surkee) kännykkäni Nokia Lumia 800 on jännä.. Lisäks kuvasin tän eilen illalla kummitätini asunnossa, joten hurraa paraslaatusimmallekuvalleni ikinä! Dx Siinä siis huulipuna, helmiä purkeissa ja ARKI osa 1 ja 2. ♥

Sitten tästä Lumiasta.. Ainoo parempi puoli mun näkökulmasta verrattuna vanhaan kunnon Nokia 500:n on se, että Lumiassa parempi facebook, kameralla voi tarkentaa ja siinä on salama (silti se laatu vaan jää jonnekkin muualle..) sekä tähän sais ladattua Bloggerin. Mutta kettu ei, kun se maksaa ja aion saada Nokia 500:n takas käyttööni.
Lumian huonoja puolia en jaksa kaikkia selittää, mutta tässä joitain: ilman kuulokkeita esim. Youtubesta kuunneltuna musiikki on ihan kauheelaatusta, en saa siirrettyä Nokia 500:sta puhelinnumeroita vaan ne täytyy siirtää käsin. Enkä tykkää siitä, että facen kaverit on yhteydessä "osotekirjaan", tai no: vanhaa kunnon osotekirjaa ei oo, vaan on "ihmiset", jossa on siis facebookin kaverit ja näitten tietoihin voi sitten lisätä puhelinnumerot. En itse tästä tykkää, mutta mielipiteensä siis kullakin. Ja tehän tiätte, että kun (ainakin Nokia 500..) menee "asetuksiin", sieltä löytyy "profiilit" josta saa vaihdettua yleinen-, äänetön-, kokous- tai offlinetilan käyttöön. Lumian asetuksissa on vaan lentotila. Mulla meni ikuisuus etsiessä juttua, josta saa laitettua äänettömälle, lopulta en löytäny, joten isän täyty näyttää se. :D Se on ehkä maailman yksinkertasimmassa paikkaa, painaa vaan sivussa olevasta napista, josta saa vaihdettua äänenvoimakkuutta, sieltä saa laitettua sen äänettömälle. Kuitenkin, kun kerta oon tottunu, et sen saa asetuksien profiilesita vaihdettua, niin ei se kai ketään haittais, jos siel viä olis se "profiilit". Laitan tähän vielä yhen huonon puolen: Lumiassa ei voi vaihtaa sitä "puhelimen nimee" eli sitä, mikä näkyy kun vaikka lähettää toiselle bluetoothilla esim. kuvan. Koska isä laitto tähän Emman Lumia 800, enkä saa vaihdettua sitä mistään. -.- Tai ehkä se on mahollista vaihtaa, mutta täytyy sanoo että vois sen johkin yksinkertasempaan paikkaan laittaa..


Mutta nyt pitänee lopetella ja silleen, eikä ketään varmaan kiinnosta mun Lumia-valitukset :D Nähään pian ja peukut pystyyn että postitettu nukkeboxini saapuis ennen Traconia! (;

2 kommenttia:

  1. Kivaa oli varmaan sulla siellä Turussa :D

    • http://littledollsland.blogspot.fi/ •

    VastaaPoista
  2. Olioli, sähläsin liikennevaloissa ja vanhenin jännästi. :DD

    Kiitämme kommentaarista. ^^

    VastaaPoista